Aftellen tot... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Marlies Piksen - WaarBenJij.nu Aftellen tot... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Marlies Piksen - WaarBenJij.nu

Aftellen tot...

Door: marliespiksen

Blijf op de hoogte en volg Marlies

24 Oktober 2010 | Nederland, Haarlem

Hier kunnen alle avonturen en belevenissen worden gevolgd van mijn stageperiode in Kenia. Mijn studiegenootjes/vriendinnetjes Eva en Brenda en ik zullen van 20 november 2010 t/m 22 december 2010 in Kenia, Mombasa verblijven om bij te dragen aan millenniumdoel zes 'de bestrijding van HIV' (in het kader van onze minor gerelateerde stage 'Public Health Promotion' ) Omdat wij, als bijna-verloskundigen(!) graag willen bijdragen aan verbetering van moeder- en kindzorg, zullen wij ons richten op preventie van mother-to-child-transmission door 'juiste voeding' aan pasgeborenen van moeders met HIV te promoten. We gaan vier weken lang in het Savannah Medical Center aan het werk. Het SMC is een kleine kliniek in een 'minder bedeelde wijk' in Mombasa. Natuurlijk hopen we, naast ons project, ook mooie bevallingen te kunnen begeleiden!

Tenslotte gaan wij natuurlijk ook genieten van het mooie land, hopen we 'the big 5' op safari te spotten en zullen we aan de voet van 's werelds hoogste vrijstaande berg, de Kilimanjaro, staan!

Nu is het alleen nog maar aftellen tot... (op het regelen van een visum, halen en slikken van hallucinaties-veroorzakende malariapillen, inpakken van een koffer vol kleren-voor-weeshuis-kinderen, het kopen van liters deet,zonnebrandcreme en andere smeerseltjes en afscheid nemen mijn overbezorgde vriendje na;))

  • 28 Oktober 2010 - 17:39

    Pietje:

    En ik dan? Ik ben ook overbezorgd!

  • 31 Oktober 2010 - 18:20

    Marlies:

    En afscheid nemen van overbezorgde Pietje :|

  • 17 November 2010 - 14:10

    Christy:

    Heeey Lieve Marlies,
    HEEEEEEEEEEL veeel plezier, lol ervaring en vooral voorzichtigheid gewenst!!! geniet lekker van de komende vier weken met de andere girlz! Ik hou je blog op mijn startpagina ;) zodat ik elke keer eventjes kan kijken of je weer een nieuwtje hebt! Jeetje ik ben jaloers!!!..... Maak er een toffe tijd van meid! Groetjes en liefs (ook aan Eva en Bren)

    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Kenia, Mombasa

Recente Reisverslagen:

14 December 2010

Why Why Worry?

02 December 2010

Polle polle tijd

26 November 2010

Jambo Mzungu!

18 November 2010

1001 dingen

24 Oktober 2010

Aftellen tot...
Marlies

vierdejaars Verloskunde student

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 15925

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Cambodja!

20 November 2010 - 22 December 2010

Kenia, Mombasa

03 Oktober 2012 - 30 November -0001

Australia!

Landen bezocht: