No worries - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Piksen - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Piksen - WaarBenJij.nu

No worries

Blijf op de hoogte en volg Marlies

10 Oktober 2012 | Australië, Sydney

No Worries. Voor de oplettende lezer de titel van mn laatste blog in Kenia, en nu de eerste vanuit Australia. Letterlijk werelden van verschil.

Na een reistijd van 36 hours, en een deprimerende stopover op Kuala Lumpur, Maleisie, een super leuke eerste week gehad hier in Sydney! Let's tell (alvast excuses voor de mensen die zich aangesproken voelen, het verslag zal vol staan met Engelse woorden, want hoe gek, ik denk&droom in het Engels).

De vlucht was onder andere deprimerend omdat een Amerikaan, die later een Duitster bleek mijn twix probeerde te stelen ' because it is the best part of the meal' 'ja duh, dat WEET IK', maar meer vanwege het feit dat ik opeens realiseerde dat ik helemaal alleen was. (Te drukke laatste weken, ja je hebt gelijk pap) en echt niemand voor 4 maanden ga zien. Pretty big shock. Hielp niet mee dat Kuala Lumpur, heet, vies, nat was en ik echt ontzettend moe.

Aankomst op Sydney stuk blij makender. Palmbomen, Ozzies op blote voeten, honderdduizend backpackers, 25 graden, windje, shabby shuttle busje waarin je je gewoon niet geen happy hippie kan voelen. Op naar het eerste hostel. Woodduck Inn backpackers. Tip van een realOzganger, en inderdaad een goede aanrader om leuke mensen te leren kennen met veel verschillende nationaliteiten. Platinablond, veel te wit, veel te luidruchtig, uiteraard from England, meisje ontmoet die het hostel ongeveer 'owned' omdat ze er al 8 maanden woont (ja mijn schamele 4 maanden weg is echt werkelijk niks), samen met ' nieuwe' Fransen naar Bondi beach vetrokken om mn Jetlag op het strand uit te slapen. Geen binken (dit is voor Inge) van de rescue guides gespot, helaas. 's Avonds een exlusief feestje in 'de Star' omdat de Engelse de manager van een band kent, dus het eerste feestje van niet een typical backpackers feestje in het 'red light district' Kings Cross was, maar een poshyparty met champagne een een BBQ op de rooftop van westend. Veel te underdressed en best wel een beetje moe terugkomende in het hostel werkelijk als een Oz geslapen (sorry, deze moest even).

Dagen erna was het shitty wether, zo via een wandeling door de Botanic Gardens naar het Opera House geweest, in Chinatown gegeten, mn Frans geoefend (ik praat meer Frans dan Engels soms met die schatjes van Fransen die hier Engels komen oefenen en denken als je 'je parle Francais un peu' zegt dat je alles begrijpt). 's Avonds wel een echt feestje in Kings Cross (om in de feeling te komen: te korte rokjes, archie bouree (?) mensen (te dronken), drankjes voor 10 dollar, maaaarr voor vrouwen free, beetje dat idee).

Geef mij dan maar liever een goon rooftop party. Goon is (inderdaad) de smerigste wijn (als je het zo mag noemen) die er bestaat. Vol met Eggshells&fish is het met recht de goedkoopste alcohol die je hier kan krijgen.

Verder nog Sydney Harbour bekeken, een lovely walk gemaakt via Hyde Park door de Wharf naar opnieuw het Opera House, door SeaLife geslenterd (je moet wat met regen), naar de Blue Mountains geweest, en ik durf het bijna niet te vertellen maar we (ik en mijn Soulmates op het gebied van 'de weg weten') hebben letterlijk 6 uur gedaan over een rit van normaal gesproken anderhalf uur. Hoe dat zo? Wel, neem 2 keer de verkeerde trein, wacht een keer een uur voor de goede, stap dan weer in de verkeerde en wacht weer een uur. Daar aankomende om 4 uur smiddags was het wel echt pretty AWESOME, Heel erg zonde van de tijd (en het vroege opstaan, wat al niet erg vroeg meer was, want ja ik ben wel met Fransen). Wel genoten, want zoals alles in Australie, no worries. We enjoyed it anyway!

Tenslotte nog paar uur in de tavelshop/WIFI lounge doorgerbacht en toch maar een superdure, maar werkelijk fantastische tour geboekt van Adelaide naar Alice Springs (10 dagen met een 4 WD de outback in, can't wait!!). Op wat kortere termijn op de planning: een surfcamp, geboekt via een Oz die werkt in een surfshop, dikke korting kunnen regelen, wat ik wel moet doorstaan, zijn zinnen like 'siiick' 'cooool' etc. Zolang hij zijn mond maar houdt ;), de rest is wel in orde.

Als allerlaatste dan: ik heb nog nooit zo goed gegeten (ontbijt in het hostel, lunch met Fransen en diner met Italianen die echt elke avond heerlijke pasta koken, van gnochi vandaag, tot spaghetti met tomatensaus, vermecelli con funghi de dagen ervoor. Wel moet ik dan aanhoren hoe mooi hun Italiaanse songkunsten zijn, voordoen hoe stoned Amsterdams altijd zijn, en peppers snijden. Prima, het weekend voor de afwisseling BBQ'en met de Ozsurfguys en vanaf maandag is het leven (en eten) weer een groot avontuur.

Cheers mates! (en vraiement, excuses-moi pour les grandes cliches)

• 11 Oktober 2012 - 11:01

Wieneke:

Ahhhh vet leuk!!!! Klinkt echt al super leuk en avontuurlijk! Ben jarloers! Cool zeg dat je die toer gaat doen door de outback! Zal wel heel erg mooi zijn! Heb je dan een leuke groep met wie je gaat?
    Heel veel plezier! En ook met surfen, pas je op voor haaien?:-)
    xx Wieneke

• 11 Oktober 2012 - 14:57

Tamana:

Aaahhhhhhhhh Marlies, super gaaf dat je dit aan t doen bent!! Ik heb echt met veel plezier je blog gelezen, je schrijft echt zo leuk dus blijf updaten ;D Enjoy honey!!!!

• 11 Oktober 2012 - 22:05

Margreet:

Hé Marlies, wat een avontuurlijke eerste week heb je beleefd en leuk dat je al zoveel verschillende mensen hebt leren kennen. Veel plezier en we blijven je volgen. Groetjes uit Apeldoorn.

• 12 Oktober 2012 - 10:54

Gerda:

Was ik nog maar jong;) Geniet!